Svenskaprov

Var till Polisstationen igår och gjorde svenskaprovet för polishögskolan. Var inte ett dugg taggad eller nervös på hela dagen. Sen när jag stod utanför och det började trilla in en massa folk så slog det till i magen. Inte jätte farligt men lite.
En tjej Amalia kom fram och började prata, då blev det ju mycket lättare. Samma nervositet och samma tankar.
Hur som så gjorde vi provet, satt tiden ut gjorde jag och kände mig lagom kaxig till en början. Det här var ju buseknelt.. Men sen tog det tvärstopp.. Sista kunde jag verkligen inte. De skulle ringa idag om man klarade provet, vilket de gjorde vid halv tio i morse!
Grattis till mig!

In på samtal i morgonbitti.
Jag vet att jag inte kommer in den här gången, men kanske nästa eller nästnästa. Men det känns oerhört skönt att jag äntligen har fått ut den där förbannade tummen och sparkat iväg.



Jag SKA bli polis.
Oavsett om det är i morgon eller om det är om sju år. Men det är det jag vill, det är dit jag ska.

Nu ska jag rida!
Heeejdå

Kommentarer
Postat av: Tessa

Grattis! Bra jobbat!! =)

2010-10-12 @ 20:27:56
URL: http://mtcgunnarsson.blogg.se/
Postat av: E M E L I E

härligt! bra jobbat och lycka till! ;D

2010-10-12 @ 22:04:00
URL: http://emelielakkhesselius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0