"En höna är den enda som kan ligga på ett jobb och ändå ge resultat."

Morgonen är kommen och det är dags att gå upp och göra mig och Pia redo för nya jobbet som börjar idag.
Jag har sovit gott och är inte nervös, nervositeten brukar komma när jag står utanför dörren. Allt har sin tid och i arbetet är jag mig själv och gör så gott jag kan och lite till!

En sak är märklig, för hur det än är så låter inte Okq8 som något jobb man stannar kvar på, inget arbete man skryter om och är stolt över. Däremot Eurosko som jag jobbade tidigare har ju faktiskt lite bättre status, vilket är jätte konstigt. För om det är någonstans du måste vara överallt och ingenstans så är det på OKQ8.  Jag har då aldrig haft en bättre stressträning än där.

Två personer jobbar under ett pass och allt kan hända på en och samma gång:
Hyrbil kommer, (en ska ut tanka upp den och parkera den), Samtidigt kommer sju kunder och ställer sig i kö och blir irriterade över att de inte "bara" kan få betala sin lilla tankning för att kunden före faktiskt vill ha två koktakorvar i bröd och eventuellt en hamburgare,  bullarna bakom dig börjar lukta bränt, personen ute vill tanka, larmet går och du måste kasta hamburgare (vilket inte tystnar fören du har stängt av det larm som skär sönder dina öron),  en person som vill hyra bil, och sist men inte minst: Le för guds skulle le! Få kunden att känna att den är den enda i butiken och var personlig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0