"Varför är det alltid så mycket månad kvar i slutet av pengarna?"

Idag är jag tragisk. Jag har inte gjort ett skit alls idag.. Kokat två ägg, varit ut med hundarna någon timme. Sen har jag varit bänkad i soffan och bara tittat runt på olika sidor på internet. Ringt Johannes, Anton och Mark har jag gjort också, skönt att prata lite. Det saknas. Jag har inte sminkat mig sedan i onsdags, håller jag på att säckar ihop här borta?

Jag längtar hem, hem till mina vänner och min familj. Längtar att kunna ta bilen när jag vill och veta att jag inte behöver sitta i köer i timmar för att ta mig fram två mil. Jag är ingen storstadsmänniska. Och säg inte "det visste jag innan" För det visste jag med, men jag måste ge sakerna en chans, måste se vad staden har att erbjuda utöver trafiken och stressen. Och visst det fungerar, men vad har jag gjort mer här än vad jag hade kunnat göra i Sala eller i Västerås? Ingenting, åkt tunnelbana kanske. Men jag hade garanterat träffat fler vänner och gjort mer spontana saker som inte kräver en sån planering om jag hade bott kvar. Jag hade tränat mer än vad jag gör idag, för allt här är så jäkla dyrt. Ja, nu är jag trångsynt..

Jag skulle ju ha tagit med mig hundarna och tränat lite agility, men tiden och humöret sprang iväg.

Om tre timmar ska jag möta upp alla mina kollegor på affären och sedan ska vi ut och äta, och med mina 169 kronor på kontot så blir det nog inte mer än så tyvärr..  Men trevligt ska det bli :)

Men hur det än är så får man aldrig glömma bort att lyssna på sig själv och vara lite självisk i vissa fall, för sin egen skull.
Lycka.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Å jag som Äääälskar sthlm å all rörelse, vi kan byta ;). Hoppas allt går bra för dig i City. Kram

2011-05-17 @ 15:10:05
URL: http://sandraelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0