"Konflikt är oundviklig, men strid är frivillig"

Det vrider och vänder i magen på mig.. Lutar åt att Ullis får flytta trots allt. Jag orkar inte gå på spänn hela tiden och vakta och vänta på att det smäller mellan hundarna. Hon vaktar mig, ben och nu hemmet. Pia går runt med ragg och undviker ögonkontakt med Ullis för att slippa konflikter, konflikter som ibland startar utan anledning., uatn att det finns något att bråka över. Hon lägger sig på mattan vid ytterdörren för att inte vara ivägen. Det gör ont i mig att se Pia så, Pia som alltid vill vara med och mysa. Eller åtminstonde sitta nära.

Idag har jag varit på stan med Signe, Agnes, Martina, Vincent och Theodor. Underbart med lite bebiskramar, även om det mestadels är jag som kramar dom och inte tvärt om.
Har fundering på förskolelärare, socionom eller behandligsassistent.. Har varit inne på det tidigare, men kanske ska göra slag i saken?

Kommentarer
Postat av: Emelie

trist med hundarna :/ jag har fått svinkoppor som spridit sig massor så fick en fet dos med antibiotika nu..! yes, den 10:e ses vi, ska bli superkul! Kanske att vi kusiner m sällskap junde hitta på nåt efteråt??

2011-11-02 @ 18:38:26
URL: http://emelieida.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0