"Arbete skämmer ingen, men att inte arbeta är skamligt."

Jag verkligen avskyr att inte jobba, det tär på mig. Har aldrig någonsin sedan 3års ålder varit så här mycket ledig. Känner mig fruktansvärt menings- och värdelös. Fixar och donar hemma, inte extremt men så att det håller sig fräscht vilket också växer till en irritation att jag gör allting själv hemma. Men det tycker jag väl ändå hör till, den som är hemma kan väl åtminstonde ta ansvar för tvätt och dammsugning?
Jobbar endast helger, det får mig bara att må dåligt. Kan aldrig någonsin tänka mig att bli hemma fru! Men det blir väl annat den dagen bebis väljer att titta ut, då får jag tillbaka heltidsjobbet men med brutalt mycket mindre lön.

Vem vill anställa mig? Det är klart att ingen vill. "Hej! Jag kan jobba i en och en halv månad sen ska jag gå hem och vänta på att kläcka ut ett barn."


Kommentarer
Postat av: Emelie

vad jobbigt :/ hoppas det blir bättre i sommar när folk är mer lediga! :)

2012-05-04 @ 13:11:02
URL: http://emelieida.spotlife.se
Postat av: Sandra "LyxMamman"

Samma känsla infinner sig här, jag längtar galet mycket efter att få jobba. Fast det är svårt att få anställning när man nämner att man har två små kottar hemma :(. Kan du inte visa nån bild på bebismagen? Jag e himla nyfiken, kram

2012-05-07 @ 10:18:24
URL: http://sandraelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0