"Hunden är människans bästa vän"

Det värsta som kunde hända har hänt. Pia, min allra finaste vän, som gör allt för mig utan att kräva det minsta tillbaka, är tydligen riktigt dålig i ryggen och benen. Tre ställen i ryggen och båda knäna.

Jag vrider och vänder hela tiden på hur jag ska göra..jag klarar inte av det här, på riktigt. Hon ska ju alltid finnas vid mig!

Vi förstår varandra så fruktansvärt bra! Minsta vink, minsta kroppsspråk och hon förstår. Tröstar och står kvar, alltid!

Jag blir så arg och ledsen. Kunde det inte bara få vara perfekt nu när jag äntligen hittat någon som är så perfekt för mig och jag för henne!?

Det är verkligen så sant, det gamla ordspråket; hunden är människans bästa vän.

Nu ska jag bädda ner mig ensam i en stor bädd. Johan måste ju få sova ut, stackarn blir väckt när jag ligger vaken i timmar och matar Sixten......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0